Friday, July 06, 2007

HV20 test

Jag har köpt en ny, liten HDVkamera och tänkte det kunde vara kul om jag la upp en liten testsnutt här. Kameran är en liten HV20 som är en riktig ulv i fårakläder. Helt galet bra är den faktiskt. Hur som så var jag ute i skogen förra helgen och filmade lite. Testade både kameran och samtidigt en möjlig location till en kommande produktion. Jag trotsade mitt sunda förnuft och valde shorts. Det skulle jag inte ha gjort. Tre fästingar fick jag plocka bort. En redan på plats och en hemma på kvällen. Den tredje hittade jag två dagar senare, under pungen... Gah!

Filmen är nedkonverterad till 720p, kanske lägger upp ett klipp på 1080p senare också. Annars är den, förutom komprimering, helt okorrigerad.





EDIT: Det verkar inte fungera för windowsanvändare... Så här är en annan länk som bör fungera även på Internet Explorer...

- Klas

0 Comments:

Post a Comment

<< Home